QUÈ TÉ DE LLEIG EL MARRÓ?

Quan ens pregunten: "quin és el teu color preferit?" ningú no contesta  mai: "marró".  El marró és el color de la tardor, de la terra, dels deserts...
Què té d'especial aquest color?  
Segons ens expliquen al Bloc de l'Edu3.cat, fins al segle XX, el color marró no tenia nom per designar-lo. L’origen de la paraula “marró” el trobem en el mot “marron”, que en francès denomina un tipus de castanya.
Mireu el vídeo, avam si des d'ara veiem el marró d'un "altre color".

Edu3.cat


LLEGIM, ESCOLTAM, EXPLICAM, PREGUNTAM

Complicitat, cooperació, comprensió, afabilitat...són només algunes de les paraules que es desprenen de les fotos de la primera sessió d'apadrinament lector:


Música de fons: You've got a friend (Carole King)

XOROI'S CAVE

Coneixem la llegenda d'en Xoroi, inclús la sabem cantar, però aquí tenim la versió de les tres bessones en...anglès.

Edu3.cat

EL COS HUMÀ 2.0

Aquesta aplicació és un atles interactiu, que ens permet investigar la nostra màquina més perfecta: el cos humà.

EL LLIBRE DE L'APADRINAMENT

L'apadrinament lector és una experiència nova per a nosaltres i ens fa molta il·lusió. Aquest llibre digital té com a protagonistes els padrins i padrines, fillols i filloles que fan possible aquesta activitat. Enhorabona i endavant!


Si voleu veure fotos de l'acte d'apadrinament, visitau el blog del nostre cicle.

BONES VIBRACIONS

A tutoria vam mirar aquest vídeo i ens va fer pensar bastant.


Aquí us deixam alguns dels nostres comentaris:
Xavier: "M'ha agradat, perquè en un principi, fa gràcia, però després m'ha fet pensar que l'home gran és l'únic que ho fa bé, és l'únic intel·ligent".
Míriam Chayeb: "M'ha fet riure i també m'ha fet pensar.  Els de la finestra miraven, però no feien res per ajudar. Haurien d'haver fet alguna cosa".
Berta: "M'ha semblat molt real, perquè molta gent mira com els de la finestra, enlloc d'ajudar".
Míriam Riudavets: "M'ha agradat que l'home gran s'esforcés per posar la barrera i m'ha fet gràcia quan l'ocell cau, però pens que quan veiem coses així, hem d'ajudar".
Bep: "M'ha agradat perquè m'ha fet pensar. Jo crec que els homes de la finestra només s'interessen pel que passarà i el que ha de posar la solució és un senyor gran.  A més, tots els de l'edifici segueixen com si res..."
Núria Sintes: "M'ha fet pensar que hem d'ajudar a la gent, encara que no els coneguem o encara que ens faci gràcia.  Hem d'ajudar!

SEGUIM LA VOLTA AL MÓN

Ja hem fet la nostra aportació a la proposta de la volta al món en 80 contes !!.  
Sedna, la filla del mar és una llegenda esquimal que hem situat a Groenlàndia.  Ens ha semblat que aquesta part del món estava encara molt òrfena d'històries, així que ens ha agradat la idea de "viatjar" cap al nord, a terres fredes i llunyanes.
La fletxa vermella de la imatge indica on trobar la nostra aportació, que per cert, ja és el relat número 68!...ja queda menys per arribar als 80.

PUBLICITAT

La publicitat ens rodeja: la trobem a la televisió, a la premsa, a internet, al carrer...És un tipus de llenguatge persuasiu, que utilitza diferents recursos per atreure la nostra atenció. Clicant la imatge podrem aprendre més sobre aquesta tipologia textual.

ESTILS NARRATIUS

Quan escrivim un text narratiu, hem de fixar-nos en quin estil utilitzem. Aquí tenim una ajuda per saber quan hem d'emprar l'estil directe o l'indirecte.  També ens redirecciona cap a una activitat de l'Edu365.

L'APARELL RESPIRATORI

Aquestes dues aplicacions ens ajuden a entendre tot el relacionat amb l'aparell respiratori.